Een lachende klant is een tevreden klant
“Gisteren kwam ik met een wagen vol bij een klant en al snel werd duidelijk dat er iets miste” vertelt Martin Seepers. “Meteen belde ik naar mijn collega’s, achterhaalde wat er miste en regelde dat het dezelfde dag alsnog geleverd werd.” Lekker klant- en oplossingsgericht Martin! Al heel wat jaren kunnen we rekenen op Martin zijn enthousiaste inzet als chauffeur in Strijen.
Hoe lang werk je al als chauffeur bij Technische Unie?
“Ik werk al 23 jaar bij Technische Unie. Begonnen als chauffeur, daarna even een uitstapje gemaakt naar assistent unitleider in ons distributiecentrum. Maar ik miste het klantcontact, het buitenleven en de zelfstandigheid. Dus ben weer achter het stuur gekropen.”
Hoe zag jouw dag er vandaag uit?
“In de ochtend reed ik de leveringen voor een verkoopkantoor weg. Dan is het nog lekker rustig op de weg. Daarna bracht ik volumebestellingen weg. Soms rijd ik ook een gedeelte van een route waar teveel werk was voor de reguliere rit. Altijd bel ik de klant even van te voren, dan staat er iemand klaar om te helpen bij het lossen. Meestal sta ik dan nog even te praten, drink soms een bakkie koffie mee en luister naar de verhalen over wat er speelt bij de klant. Altijd goed om te weten.”
Is het zwaar werk?
“Ja het is best zwaar. Als je een hele dag op de route zit dan heb je veel stops en zit er best veel druk achter. Er wachten veel verschillende klanten op hun bestellingen en die wil je allemaal op tijd en compleet aanleveren. Op de bulkritten zit minder druk. Van lichte groene bakken tot zonnepanelen, we leveren alles. Dus zorgt Technische Unie voor hulpmiddelen als elektrische pompwagens. Want een zonnepaneel til je niet zomaar op.”
Wij zoeken nog chauffeurs, zou jij het kandidaten aanraden om hier te werken?
“Zeker! Ik werk niet voor niets al zoveel jaren hier. Het is leuk werk, veel contact met mensen en ik kom op plekken waar je normaal niet komt. Er is aandacht voor de mens, je wordt geholpen als je hulp nodig hebt. Ik werk in een heel sociaal team, het voelt als familie waar je altijd terecht kunt. Maar ook je ontwikkeling is belangrijk. Zo is er jaarlijks een chauffeursdag voor je code 95 punten, een slipcursus en aandacht voor veiligheid en energiezuinig rijden.”
Wil je zo aan het einde van die interview nog iets kwijt?
“Een tevreden klant is een lachende klant en als ik daar door goede service, een praatje en mijn positieve instelling aan bij kan dragen dan ben ik tevreden. En dat gun ik iedereen.”