Het begon met een bijbaan
“Wees nieuwsgierig en stel vragen. Durf nieuwe uitdagingen aan te gaan en blijf jezelf continu ontwikkelen. Wees niet bang om fouten te maken; fouten maken hoort erbij en kan je van leren.” Deze woorden komen van Joyce Halverhout. Joyce startte als magazijnmedewerker, een bijbaan naast haar studie. Nu 10 jaar later werkt ze als Inkoop Support Medewerker en kijkt ze terug op de groei die ze bij Technische Unie maakte.
Wanneer startte je bij Technische Unie?
“In 2014 zocht ik naast mijn studie een bijbaan. Via het uitzendbureau kon ik als parttime aan de slag in het distributiecentrum. Toen ik geslaagd was en startte als ZZP’er bleef ik parttime werken bij Technische Unie. En als snel maakte ik toch de keuze om fulltime voor Technische Unie te gaan werken.”
Welke functies heb je gehad in ons distributiecentrum?
“Eerst werkte ik als als magazijnmedewerker op de afdeling DPS (Dynamic Picking System), een leuke en afwisselde baan. Maar ik wilde meer, ik was bereid veel te leren en altijd dat stapje extra te zetten. Mijn leidinggevende zag mijn potentie en bood mij in 2019 een traineeship tot teamleider aan. Niet bepaald een traject waarvan ik wist dat het makkelijk zou worden, maar wel een heel waardevolle ervaring waarin ik mijn kwaliteiten verder ontwikkelde.”
Wat een mooie kans, wat heb je daar geleerd?
“Terwijl ik mijzelf ontwikkeld tot leidinggevende leerde ik waar ik goed in ben, maar vooral ook waar ik energie uithaal. Ik ben analytisch, gestructureerd en vond administratieve taken fijn. Hoewel ik wist dat leidinggeven niet mijn sterkste kant was, leerde ik veel over mezelf en mijn capaciteiten. Maar ook over Technische Unie als bedrijf.”
Was de stap naar inkoop logisch voor jou?
“Het was een grote overgang van een hand-on rol binnen een dynamische omgeving naar een volledig administratieve functie op kantoor. Maar de zaken waar ik energie van krijg stonden in de functieomschrijving voor Inkoop Support Medewerker, waardoor ik mijn kwaliteiten nog beter kan benutten. En ik werk hier nu met veel plezier.”
Hoe ziet je werkdag eruit?
“Meestal start mijn dag met vaste taken zoals het verwerken van factuurverschillen en het beantwoorden van e-mails van leveranciers en collega's. Vervolgens houd ik mij bezig met prijswijzigingen, artikelopnames, een stukje marketing, samenwerking met de productmanagers en heb ik een rol als SAP key user. Zo nu en dan word ik betrokken bij diverse projecten, zoals het huidige 4C retouren project. Elke dag is anders en dat maakt het werk afwisselend en interessant.”
Kun je de afgelopen 10 jaar eens samenvatten?
“Aanpassen aan nieuwe situaties en durven risico's te nemen hebben me geholpen om steeds verder te komen. Maar ook de steun van collega’s en de support van mijn leidinggevenden zijn belangrijk geweest. Regelmatige ontwikkelgesprekken en feedbacksessie helpen om mijn doelen te bereiken en mezelf te ontwikkelen. Mijn instelling; wees nieuwsgierig en stel vragen. Dat heeft mij gebracht tot waar ik nu ben en zal mij altijd verder helpen.”
Onze inkoop vacatures
Productmanager Inkoop ( Draad, Kabel & Licht)
Krijg jij energie van het beheren van assortimenten, werken met toonaangevende leveranciers en samenwerken met diverse teams? Wil je bijdragen aan de energietransitie en een duurzame toekomst waarin e...
Productmanager Inkoop
Krijg jij energie van het beheren van assortimenten, werken met toonaangevende leveranciers en het samenwerken met diverse teams? Wil je bijdragen aan een duurzame toekomst en innovatie stimuleren in ...